Studentów i studentki UJ, których szczególne potrzeby sprawiają, że w procesie edukacji niezbędne jest bezpośrednie wsparcie drugiej osoby, zachęcamy do korzystania z oferty asysty dydaktycznej.
Aby skorzystać ze wsparcia asystenta należy:
- umówić się na konsultację ze specjalist(k)ą ds. dostępności procesu kształcenia
- przedstawić dokument opisujący sytuację zdrowotną (np. zaświadczenie o diagnozie spektrum autyzmu lub trudnościach w funkcjonowaniu, orzeczenie o niepełnosprawności)
- złożyć wniosek o przydzielenie asystenta dydaktycznego na dany rok akademicki.
Asystent/ka edukacyjna zostanie przydzielony/a w najbliższym możliwym czasie.
Podczas konsultacji student lub studentka ma możliwość, by omówić ze specjalist(k)ą ds. dostępności procesu kształcenia zakres sytuacji, w których wskazane byłoby wsparcie asystenta lub asystentki.
Zakres obowiązków asystenta lub asystentki dydaktycznej w zależności od potrzeb studenta lub studentki może obejmować:
Wsparcie dydaktyczne
- notowanie
- laboratoria
- egzaminy
- pomoc w organizacji pracy
- monitorowanie bieżącej sytuacji akademickiej
Wsparcie techniczne i organizacyjne
- technologie
- wsparcie w pozyskiwaniu materiałów
- instruktaż po budynkach UJ
Wsparcie w kontaktach społecznych
- z wykładowcami
- z administracją
- z innymi studentami
Jeśli student lub studentka posiada asystenta osobistego (np. z MOPS), który towarzyszy mu/jej podczas zajęć, prosimy o zgłoszenie tego faktu, aby asystent/ka (osoba z zewnątrz) mogła być wpuszczana do budynków Uniwersytetu.